15 augusti 2013

Trångt om saligheten

I går kväll när jag nattade hönsmaffian såg det ut så här. En mammahöna och 8stycken 5veckorskycklingar. I ett rede. Asså... vi har fler reden. Och sittpinnar. Det finns ingen nödvändighet alls att knö in er allihopa i ett rede. Verkligen.
Trångt?
Förresten - visste du om att kycklingarna du köper i frysdisken i affären, är 5 veckor när de slaktas? Precis som mina pycklisar är nu.

Fast mina är ju inte större än trast. Men så är de ju av annan ras. Och får annan mat. Och får springa ute och rota efter mask. Och paddor. det är gott tycker pycklisarna. *ryser* Men, vi har så många paddor så det må väl vara hänt.


/ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...