2 augusti 2013

Jag ser det framför mig

Det var mulet när vi vaknade. Mulet? Det skulle ju vara sol? Men lugnet återställdes efter en snabb koll på telefonerna... jodå, kl. 10.00 skulle solen komma. Så stod det. Kl. 10.00. Och det gjorde den. De är finurliga de där fånerna.

Jag drog på mig arbetsskor, såna med stålhätta och gick ut och ställde mig och glodde på stora enen. Den är stor. JÄTTEstor. I mitt huvud ser jag en Clematis Montana slänga sig i den. Från gren till gren? Undrar om det går? Och som av en händelse *host* så hade jag en C. montana över. En Fragrant Spring. Den hittade jag på ICA Maxi för 35kr. Det är lagom.


Jag grävde ett stort hål. Det var jobbigt för det var stenigt och massa rötter. Enens rötter. Jag fick hugga och klippa och spetta. Och jag svettades. Jag fyllde på med prima jord och vattnade. Och nu är den planterad. I skuggan av den stora enstammen.
Hoppas den trivs och överlever.
Hoppas den slänger sig upp och klär in de mörka engrenarna i doftande, rosa blommor.
Hoppas jag inte behöver vänta så länge. Det kan vara så med nyplanteringar. Man måste vänta. Ett år.
Eller två.


/ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...