16 augusti 2013

Hurra! Hurra! En Olloclip ida´.....


HIPP HIPP HURRA FÖR MIG IDAG! 

Ser ni datumet här ovanför? Bästa datumet på hela året. För det är MIN födelsedag. Jajamän, idag blir jag 27 år. Igen. Faktum är att jag har blivit 27 år en väldigt massa gånger nu.... men va tusan, sånt behöver vi ju inte prata om IDAG av alla dagar. Eller hur!?  

Näe, låt oss prata födelsedagspresenter. Och foton. Jag tog några bilder lite snabbt nu på morgonen för att visa er min nya leksak. En Olloclip. Min sötnos till make kom ihåg att jag sa att "en sån skulle ju vara kul att ha, för då kan man använda iPhonekameran ännu mer." Olloclip är en 3-i-1 lins som du bara trycker ner över iPhone kameran. Går på typ 1,5 sek.

Och med Olliclip kan man ta foton med FishEye, Wide Angle och Macro. Så här!
Och till sist... MACRO linsen. Nog den lins jag kommer att använda mest. 
Lavendel möter Olloclip.


Den här bilden på min födelsedagsgerbera är tagen med den vanliga iPhone kameran. Visst bilden blir stor och man kan zooma in i ett bildredigeringsprogram, antingen på datorn eller i iFånen men det här är så nära man kommer. Och i ärlighetens namn, det är nog lite nära för fokus är lite suddigt. MEN....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..... den här bilden av samma födelsedagsgerbera är tagen med Olloclip Macro lens. Och jag har inte redigerat bilden ett dugg, bara lagt in min vattenstämpeln. Hur coolt är det?

Men... oj... vänta... jag tror jag har blivit synsk. Jag ser.... vänta... det klarnar... jag ser... jag ser en väldig massa macrobilder på bloggen framöver.

Ha en fantastisk dag idag. Vänta, vad säger jag. Klart ni kommer att ha en fantastisk dag idag.
För idag är ju 
MIN FÖDELSEDAG!!

/ak





9 kommentarer:

  1. Linsen! En sån måste jag ha! tack för tipset och ha en fantastisk födelsedag!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket och ja visst är den cool!! Hur kul som helst. Tänk om man kunde få insekter att sitta stilla nu oxå. ;)


    /anna-karin

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen då! :-)
    Superfint! Den där prylen var ju en fantastisk födelsedagspresent!

    Måste kolla... ;-)

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket Märit!

    Och ja, visst är den härlig?! Måååånga närbilder kommer det att bli. LOL


    /anna-karin

    SvaraRadera
  5. Nämen gåvorna haglar visst över dig såhär på födelsedagen! Inte bara presenter, utan även gåvor av det övernaturliga slaget! :D
    Grattis på födelsedagen och rackarns vilken bra macrolins!
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
  6. Grattis på födelsedagen! Evig ungdom är en gåva... Tack för att jag får vara med i din 'blogroll'!

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Carro - A ja vet. Rent magiskt!

    Tack så hemskt mycket och visst är det en toppenlins?! Jag är så glad. :D


    /anna-karin

    SvaraRadera
  9. Victoria - tack så mycket!! 27 år hela livet, vad kan jag säga... få förunnat. ;)

    Och men självklart ska du vara med. Fnissar hysteriskt åt dina upptåg. Eller f'låt... dina iakttagelser. *host host*


    /anna-karin

    SvaraRadera

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...