11 augusti 2013

Ett allvarligt samtal med trädgårdsgången

Jag hade ett allvarligt samtal med vår trädgårdsgång idag. Jag är, helt enkelt, inte helt nöjd med dess prestanda. Ok, den har väl legat där sen Dacke-fejden och jag förstår att man kan bli lite trött av att trampas på. Dag ut och dag in. Vem skulle inte bli det? Själv blir jag lite purken när jag måste gå upp varje morgon. Men kom igen! Vad hände med självrespekten? Integriteten? En trädgårdsgång kan lixom inte uppföra sig hur som helst.

Det går väl bra så här i sommartid, när man ser vart man sätter fötterna. Även om man kommer hem jättesent. Och kanske har råkat fått i sig något, så man har fått någon form av konstig allergisk reaktion. Så man är alldeles yr i huvudet. Det kan hända. Faktiskt.

Men snart kommer hösten... och mörkret. Och SNÖN!! Har ni nån aning om hur svårt det är att skotta en trädgårdsgång som ser ut på här viset?





Om ni inte vet det kan jag sammanfatta det med ett enda ord: AS-SVÅRT! Ok, det kanske var två ord. Men det var ju bara för att jag använde bindestreck. Utan bindestreck blir det assvårt. Och det är ju Svengelska och betyder vårta på rumpan. Om det är svårt eller inte kan jag bara spekulera i. Jag tror det är det. Svårt alltså.

MEN ... hur kan man bara chansera så här? Hur kan man bara strunta i sitt utseende så till den milda grad att man tillåter gräs, ogräs, örter, blommor och fan och hans moster att slå rot i sprickorna?

Precis så sa jag till gången. Brutal ärlighet lixom. Vet ni vad gången sa?
- Eat-my-shorts!
- Hörrududu, sa jag. Tro inte att du är nån bara för att pratar utrikiska. Vad tänker du göra åt det här?

Då tittade gången på mig, log lite i mjugg och sa:
- Tja, det är väl ändå ditt problem... girl friend.

Asså... jag blir så arg!! Här sopar man. Och skottar. (Och det är as-svårt!) Och spolar av och gör sig till och så kommer den och snackar tillbaka när man ifrågasätter användar-vänligheten! PÅ UTRIKISKA!

Nu är det krig.


/ak


2 kommentarer:

  1. Hihi!
    Det var roligt skrivet! Underbart underhållande läsning om något så "tråkigt" som igenvuxna gångar!
    <Hoppas snacket funkade!
    Margit

    SvaraRadera
  2. Ja, lite pinsamt är det ju. Man tycker ju att en trädgårdsgång borde ha någon form av ... klass. Stil. Elegans. Men men... som jag sa. Nu är det krig.


    /anna-karin

    SvaraRadera

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...