3 augusti 2013

Höööönorna... kom då hönorna....

Bästa sättet att få hönorna att göra som man vill är att.... eller.... åtmistone semi-göra som man.... eller... vänta... kanske göra... fundera på att.... äh, det går inte att få en höna att göra som man vill, MEN... med mat kommer man långt. Om man dessutom lägger till ett ljud/rop/vissling när man kommer med maten, så lär de sig snart att:
- Hoppla... nu är det något smarrigt på gång. Majs kanske. Jag hoppas vi får majs. Majs är det bästa jag vet. Och mina syskon med. Och mamma. Och hon elaka Tant Sara oxå. Fast hon stjäl vår majs. Det är inte snällt. Men det är viktigare att vi får majs. Jag kanske kan jaga bort Tant Sara? Jag börjar ju bli rätt stor nu. Tre veckor lixom. Jag hoppas vi får majs.


- JAAAAAA.... VI FICK MAJS!!!



/anna-karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...