19 augusti 2013

Kanintåliga växter


Med frispringande kanin och hönor så lever trädgården farligt. Då får man anpassa sig. Eller få arton hjärnblödningar. Per dag. Det vill inte jag, så jag anpassar mig. Här kommer en liten lista på växter som Sixten Kanin hittills inte har visat intresse för. Några har serverats som en delikat liten aptitretare under testmiljö, men ratats. Känner mig både förolämpad och nöjd över detta. Förolämpad över att han ratar mina delikata aptitretare. Nöjd med att han inte vill äta mina trädgårdsväxter. Förvirrad.

OBS!! Jag lämnar inga garantier för att dessa ratas av andra kaniner. När det gäller hönorna är inte problemet att växterna äts upp, utan att de sprätts upp. Då gäller inhängnad som är ett helt annat problem. 
  • Pion
  • Buxbom
  • Murgröna
  • Lavendel
  • Rosenplister (enl. rykte)
  • Spjutbräken
Vidare så håller jag på att testa olika "bekämpningsmedel" mot kanin. Just nu testkörs skoputs på undersidan av några blad på Hosta 'Frances Williams'. Vet av erfarenhet att detta funkar på tulpan mot rådjur. Kanin är dock något annat. Jag ber att få återkomma.


/ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...