4 augusti 2013

Pratet tog slut

Igår kväll satt vi ute på verandan länge, länge. Först var dagen jättevarm. Sådär så man kokar lite inombords. Sen blev det kväll. Och bara lite-lite svalare. Och himlen blev röd.

Vi flyttade ut på verandan. Vi pratade om ditten. Och datten. Vad sonen och katten Sputnik pratade om vet jag inte så noga. Men de såg nöjda ut. Sputnik la sig platt på rygg och blev kliad på magen. Han var jättenöjd.

Vi satt där ute länge, länge. Så länge att glasen blev tomma. Det är oftast inte så bra. Och pratet tog slut. Det är oftast bra.

Natten doftade av sommar och värme. Vi satt där, tysta och med tomma glas, och bara... var. Man behöver det ibland. Sitta tyst. Och bara vara.


/ak



2 kommentarer:

  1. Goda samtal är sköna, berikande - ja en massa saker, men att kunna vara tysta tillsammans är en fantastisk sak. Så tänker jag... Carina

    SvaraRadera
  2. Så tänker jag med, Carina. Livet är bullrigt och högljutt. Och då behövs tysnaden ibland. Som en motvikt.


    /anna-karin

    SvaraRadera

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...