25 augusti 2013

Ojj... vad det var jobbigt

Att vara på kurs alltså. Jag var helt slut när jag kom hem. Som en liten blöt trasa. Men jag tror jag fick med mig väldigt mycket. Fast... kursen är inte klar ännu. Nu har jag massor med hemläxa att göra och sen ska jag tillbaka igen den 2 september och den 12 september. SEN, är vi klara. Och jag har - förhoppningsvis - en tydlig bild över mina kompetenser och egenskaper.

Som ni vet så var vi på Teleborgs Slott  i Växjö och även om slottsparken var en besvikelse så fick jag ihop några fina bilder. Slottsparken var inte så mycket park faktiskt, mer skog. Och de få rabatter som fanns var sorgliga historier av halvt vissnade blomsterkrasse, pelargoner och dill. Men slottet var fint! Inflyttningsklart 1900 och den totala byggnadskostnaden uppgick till 192 772 kr.... och 80 öre.

Psst... glöm inte att du kan klicka på bilderna. ;)



Blomsterrummet

Blomsterrummet

Blomsterrummet




Biblioteket

Biblioteket















Krondill och rödmålade bambukäppar.



Hoya knopp.

Fredrik Bonde himself. I Blomsterrummet.

/ak











2 kommentarer:

  1. Vilken upplevelse du fått!

    Måste verkligen beundra de fantastiskt vackra stenarbetena som finns på och vid slottet! Tack för att du delar med dig av dessa foton!

    SvaraRadera
  2. Ja du Märit, det är märkligt hur rätt frågor coh övningar kan öppna upp så många tankar och ge såna insikter om sig själv. :)

    Och slottet var pampigt. Ingen dålig morgongåva, måste jag säga.


    /anna-karin

    SvaraRadera

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...