26 augusti 2013

Tomatrymlingen

Kommer ni ihåg den HÄR? Kökstomaten som gavs till hönorna som lite go-käk och som bestämde sig för att gro i springan mellan två plattor.

Kolla nu då!! 
Den exakt 104,5 cm hög. Lång och gänglig. Men grön och fin. Och den BLOMMAR!! Det blir spännande och se hur långt den hinner innan det blir för kallt. Har ju inga illusioner om tomatskörd - även om det vore coolt - men visst är det lite lattjo ändå, att ett frö från en butikstomat som ges till hönorna och som hamnar mellan plattorna av misstag, kan gro. Bara sådär lixom.



Jag tycker det är lattjo iaf. Och rätt så coolt. 

/ak

4 kommentarer:

  1. *Haha* Kul grej med krukan!

    SvaraRadera
  2. Tjaaa.... visste ju att om jag skulle försöka dra upp plantan så skulle roten gå av så... nöden är uppfinningarnas moder... som man säger. ;)


    /anna-karin

    SvaraRadera
  3. ÅÅ hoppas du iallafall kan få någon tomat på den överlevaren!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Jaaaa Berit... det hoppas ju jag med. Om jag ska vara helt ärligt ärlig. ;) Jag återkommer hur som helst med hur det gick.


    /anna-karin

    SvaraRadera

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...