21 augusti 2013

Kalla mig slottsfru

Tjoohooo.... nu åker jag bort. Ett litet tag. Två dagar bara. Men jag får på slott. I två dagar. Närmare bestämt det där slottet ---->

Teleborgs Slott i Växjö. Jo ja tackar ja.

Som ni kanske har läst under min "Om mig" flik så är jag mellan jobb just nu. Eller i omställning som det heter. Via min tidigare arbetsgivare är jag medlem i Trygghetsrådet och med de kommer jag att göra en kompetensinventering.

Kortfattat så ska vi ta reda på vad vi är bra på, vilka kompetenser, styrkor, kunskaper vi har och hur vi kan utnyttja det i vårt arbetssökande.

Det kommer att bli mycket jobb. Från tidigt till sent. Men det gör inget. Jag får bo på slott i två dagar. Och äta slottsmat. Och sova i slottssängar. Och dricka slottskaffe. Och om jag hinner - ta en tur i slottsparken och ta lite bilder. På slottsväxter.

Nu har jag använt ordet slott väldigt många gånger i ett blogginlägg, men jag ska faktiskt använda det en gång till. För jag lämnar familjen hemma. I vårt slott. De klarar de nog bra.


/ak


2 kommentarer:

  1. Låter både trevligt och inspirerande!
    Hoppas du kommer hem med mycket matnyttigt i bagaget!
    Må nu riktigt gott i den vackra miljön!

    SvaraRadera
  2. Märit - kom nyligen hem och är heeeelt slut. Nu har jag massor med hemläxa till nästa kursdag den 2/9. Fast först blir det kollaps på soffan. ;)


    /anna-karin

    SvaraRadera

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...