25 augusti 2013

Tja, rätt duktig är jag.

Är på hela taget rätt nöjd med dagen. Vi började med att sätta upp gipsskivor i dotterns rum som vi håller på och renoverar.... men skruven var för kort så vi fick lägga ner det efter ett par skivor. Andra kanske skulle ha åkt till byggmarknaden och köpt längre skruv och fortsatt jobba... men såna är inte vi.

Istället gick jag ut och plockade två liter björnbär. Det var kul. Fast taggigt. Och nu är mina armar och händer alldeles sönderrivna. Det är inte kul. Och jag glömde ta bild för att visa er att jag verkligen plockat två liter. Så ni får nöja er med den här. Den gick jag ut och plockade nu precis. Så jag kunde ta en bild. Ni får tänka er att det är två liter.

Sen åkte jag till ICA Maxi och handlade. Det är inte kul. Och avstämning fick jag i kassan oxå. Det får jag alltid när jag är extra nöjd med hur jag packat påsarna. Ni vet, så där så det är millimeterprecision. Osså får man riva upp allt. Det är verkligen inte kul.

När jag kom hem och packat upp maten så satte jag igång middagen på en gång. Sjömansbiff. Svärmors Sjömansbiff. Då kokar man bara kött och lök tillsammans. Och soja. Och svartpeppar. Och salt. Och buljong. Men potatisen kokas och serveras bredvid. Blir mycket godare tycker vi. Då slipper man vara rädd att man kokar allt för länge. Så potatisen blir mos.

Och lite busig var jag allt när jag handlade. Jag köpte några små chokladbitar. Fast det inte lördag!! *flämt* Men eftersom vi inte åt något godis igår, tänkte jag överraska familjen idag istället. Vi är godisråttor i familjen. Så vi måste ha disciplin.

Det är förresten mitt nya ord. Disciplin. Det har inte jag. Men jag ska jobba stenhårt på att få det. Eller.... jag har haft det. Men tappat det. Så jag ska återfå det. En av insikterna från kursen i veckan. :)


/ak

2 kommentarer:

  1. Det er kanskje litt dårlig gjort å si det , men jeg humrer og ler når jeg leser om dine hverdagsproblemer. Herlig skjev vinkel på livets små og store utfordringer :) Ha en god dag videre !

    SvaraRadera
  2. LOL, det är HELT ok att skrocka (humrer) och le. Det är lixom meningen det. ;) Och vet du - jag är glad att jag kan få dig att le. För då ler jag oxå! :D


    /anna-karin

    SvaraRadera

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...