30 januari 2014

Det blev vinter

Så kom den då till slut. Snön. Och det ordentligt. Allt blev vitt. Och jag skottar... och skottar.... och skottar. Vi har en lång väg upp från gatan till huset som måste skottas. Och stor garageinfart. Och en stor altan. Och när man har en Älskling med dålig rygg så har man inte så mycket att be om lixom. Han kan ju skotta.... men då blir han sängliggandes i tre veckor sen och det vill inte jag. Bättre då att jag skottar.



Och ska jag vara helt ärlig är det inte så hemskt. Man hamnar lixom i "zonen" till slut. En skyffel snö... och en skyffel snö.... och en skyffel snö.... man bara maler på och det blir lite zen över det.




Trädgårdslandet är väl inpackat och jag hoppas mina vitlökar trivs under snötäcket. Det börjar klia lite i fingrarna nu att få ut och gräva lite. Frökatalogerna börjar dimpa ner i brevlådan och även om det inte blir några stora beställningar, så finns det ändå en hel del hundöron i katalogerna. För att jag ska komma ihåg de bra sakerna. Ni vet.




Sen finns det ju dem som tycker att det här med snö, det är det bästa som finns. Och det är inte utan att man blir lite varm i själen när man hör glädetjuten från pulkabacken från andra sidan vägen. Eller ett klingande skratt när snön hon precis kastade upp i luften, landar mitt smack i ansiktet på henne.




Då gör det inte så mycket att jag måste skotta.


/ak



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...