1 december 2014

Men julstakarna och julstjärnorna kom i alla fall upp


I fredags åkte vi till Stockholm. Hem alltså. Det som var hemma, innan vi flyttade hit. När man är född och uppvuxen någonstans och har bott där i 37 år, så förblir det stället "hemma" även om man flyttar därifrån.

Min mellansyster hade Adventsfika. Asså... det började som Adventsfika för 20 år sen. Kaffe, glögg och pepparkakor med grönmögelost. Nu för tiden så är det ett fullskaligt julbord. Och på julbord finns det sill. Och då måste man ju dricka snaps. Och snaps är ju gott. Och då är det lätt att det blir mer än en snaps. Och då blir det jobbigt om man ska upp och jobba på måndagen. Så numera firar vi Första Advent på lördagen. För man vill ju ha snaps till sillen. Och sen kanske man vill ha ett glas vin. Eller två. Eller tio. Det är så olika det där. Jag ville det. Och idag är det måndag och jag är lite trött.

Och jag som skulle julpynta idag. Det blev det inte så mycket med. Men julstakarna och julstjärnorna kom i alla fall upp. Resten tar vi i morgon.


/ak




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...