27 februari 2014

DIY inspiration Glitter Glitter Glitter


Igår sken solen och jag var ute och trädgårdade mest hela dagen. (Vilket känns i musklerna idag.) Det var ljust och luftigt och fåglarna kvittrade och hela världen lixom.... glittrade. Idag? Inte så mycket. Det är grått. Och regnigt. Och oglittrigt.

MEN..... det går att glittra ändå! För jag har letat glitter på nätet. Jag har sökt. Och jämfört. Och ratat. Och sparat. Och till slut hittat en himla massa roliga pyssel man kan göra med glitter. En del lite större. En del lite mindre. En del enkla. En del svåra.

Man skulle ju kunna tycka att glitter mest är för jul och nyår och så där. Men varför det? Skulle inte lite glitter pigga upp en regnig och trist dag i februari? Som idag. Eller du kanske har en födelsedag eller något annat på gång som du kan glittra upp?

Hur som helst - jag har samlat ihop alla möjliga olika glittriga pysselförslag. Allt från tejp och papper, till heminredning och kläder. So, time to sparkle, baby!

Glittriga muggar

Glittriga glasmagneter

Glittriga rislampor

Glittriga ljuslyktor

Glittrig pastagirlang

Glittriga hjärthalsband

Glittriga  lysa-i-mörkret-snöglober

Glittriga glas

Glittrig tejp

Glittriga ljus

Glittriga flaskor

Glittriga klackar

Glittriga snäckor

Glittrig byrå


Glittrig krage

Glittriga strumpbyxor

Glittrig fjädergirlang

Glittriga djurhårspännen

Glittriga glas.... igen

Glittriga Converse

Glittrig tröja

Glittrig tatuering



/ak


2 kommentarer:

  1. Ahh man kan ju inte glittra för mycket!! Underbara bilder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!!! Lite glitter piggar alltid upp. :)


      /anna-karin

      Radera

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...