30 juli 2013

Man får inte vara pedant

Med höns - och kanske framförallt kycklingar - i trädgården, så får man räkna med att saker och ting inte alltid går som man vill. Man får lixom inte vara pedant och petimeternisse. För kycklingar gör som kycklingar vill. Och om kycklingarna tycker att en av krukorna med de uppstammade lavendlarna är ett toppenställe att bada på, ja... då badas det där.


Och det EN kyckling gör, det gör alla kycklingar. (Snacka om grupptryck!)


De är söta... och roliga... men de är ett riktigt gäng huliganer. Vilket tar oss tillbaka det jag sa först - med kycklingar och höns i trädgården får man inte vara pedant och petimeternisse. ;)


/anna-karin

2 kommentarer:

  1. Oj så gulliga bilder på kycklingar...verkar vara en kul blogg måste titta mer...Kram Hatty

    SvaraRadera
  2. Hatty - kycklingarna ligger på suren numera. De är tonåringar. Och som alla tonåringar gör de lite som de vill.
    - DU BESTÄMMER INTE ÖVER MIG!!!!
    Osså springer de åt motsatt håll. Suck... både jag och deras mamma Stina börjar tycka att de rätt så störiga. Vill du ha en?? ;)


    /anna-karin

    SvaraRadera

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...