30 juli 2013

Äntligen regn

Idag kom regnet. Regnet som vi väntat på. Och längtat efter. Sommaren har varit vidunderligt skön, värme och sol mest hela tiden. Men nu är det torrt. Väldigt torrt och regn behövs. Det började med mörka skyar som la sig som ett lock över landskapet. Det är fortfarande väldigt varmt så fuktigheten la sig som ett våtvarmt omslag runt oss och vi skalade av oss så mycket kläder vi kunde för att överleva. Jag älskar när det blir den där tropiska känslan, varmt och fuktigt, men det behövs en urladdning då och då, annars blir det outhärdligt.

Katten Sputnik var väl si-så-där imponerad av blötan i sig... fast det är ju väldigt mysigt att ligga och slöa på verandan under tak, på en mysig filt i en av fåtöljerna. Jag svär - i mitt nästa liv ska jag komma tillbaka som katt. Och jag ska bo i en familj som älskar katter. Och jag ska göra precis vad jag vill hela dagarna.








Undrar om jag ska ta en tupplur på verandan förresten?

/anna-karin









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...