23 januari 2014

DIY inspiration till Valentine eller Alla Hjärtans dag som vi säger


Min Älskling och jag är inne på vårt ... *räknar*... 17:e år. Vår första Valentine kom blott veckor efter vi hade träffats (på Nyårsafton) och även om jag aldrig varit förtjust i själva idéen med Valentine så tyckte jag, nyförälskad som jag var, att liiiite kanske man kan göra. Alltså inhandlade jag lite smått och gott och åkte hem till honom. Min nya Älskling.

Vad jag inte visste om, var att just den här dagen, bokstavligen minuterna innan jag dök upp i trapphuset hade han fått sin allra första dator levererad. Han hade väntat på den. Länge. Väldigt länge. När jag kom och ringde på dörren stod Älsklingen och hans kompis (som var där och skulle hjälpa honom) fortfarande och skakade av förväntan inför att få plocka ihop eländet. Och där kommer jag. Och försöker vara romantisk. Ja, ni fattar väl själva hur det gick. Fiasko! *skrattar* Jag drar fortfarande upp det här varje Valentine. Det har lixom blivit som en liten Valentinetradition.
- "Jaha... då är det Alla Hjärtans dag snart. Törs man hoppas på en blomma? Eller ska du köpa ny dator till dig kanske?"
Och sen är jag ju en retsticka.

Det är väl tryggt att säga att efter det så blev lixom Valentine aldrig någon stor grej här hemma. Som tur är. Jag är inte mycket för romantisk tjafs. Herregud, jag kommer ju inte ens ihåg min egen bröllopsdag! Älsklingen och jag har en tävling på gång som heter Vem av oss kommer ihåg att gratulera den andra på vår bröllopsdag? Jag leder med 4-3. En gång glömde vi båda, så det blev oavgjort och ingen poängutdelning. Och fyra gånger har vi båda glömt. Och räknar vi ihop det så listar ni snart ut att vi har 12 år som gifta. Och för er som undrar, Älsklingen tog den allra första poängen i den här tävlingen. Han hade till och med köpt fin orkidée och ställt på bordet. Jag såg blomman.... men reagerade inte. Inte förrän han ropade och undrade om jag inte tyckte om den. *suckar djupt* Jag är pinsam på riktigt.

Men DU kanske är mer romantisk än jag? Du kanske älskar att överraska med presenter och god mat och blommor och what-not på Valentine? DÅ, kan jag hjälpa. Jag har letat reda på - om jag får säga det själv - några riktigt aaaawesome Valentine-idéer. Och som lax på löken så bidrar jag med några nerladdningsbara romantiska pdf:er med romantiska texter. Låt romantiken flöda! Fast vänta tills jag har kommit ur vägen, är du hygglig.

Hjärtgirlang

Mustasch-klubba
  
Färgprovs-kärlek

Inramade hjärtan 

Hjärtljusslinga

♥ i all enkelhet

Cupids pilar

Kärlekskuponger

♥-fall

Tur i kärlek - tyg

Du + Jag

Tur i kärlek - papper

Kärleksljus

Och här kommer mitt lilla bidrag. Tre pdf i A4 storlek som du kan printa ut och göra något romantiskt av.

En om kända kärlekspar genom historien. 
En om hur jag tycker att du är.
Och en om att jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig....

Använd de som du vill. Klipp dem. Riv dem. Gör kort av dem. Gör pynt, tavlor, blommor, paket av dem. Strössla med dem. Världen kan aldrig få för mycket kärlek.

Och bara så ni vet - jag tog i så jag nästan kräktes för att hitta på romantiska saker till de här. ;) 
♥  You and Me - A4 pdf
♥  You are..... - A4 pdf
♥  I love you - A4 pdf






Och som sagt, jag är inte mycket för att sitta och stirra djupt in i någons ögon och sucka hänfört. Men trots det... jag måste nog göra några "♥ i all enkelhet".

Såna där alltså. ------------->

Tyckte de var fantastiskt söta. Och lagom. Söta, men enkla och stilrena. Och sånt gillar jag.

Vad gillar du? Går du igång på romantik eller är du som jag? Missar jag kanske något? Och i så fall, vad är bäst? Kan du inte förklara för mig? Jag vill ju veta!! :)


/ak




2 kommentarer:

  1. Hallåj!
    Vilken trevlig blogg du har och fina bilder, här återkommer jag gärna, ha en fin dag ♥
    Kram Martina
    http://hemtillfrum.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Martina!
      Man tackar så hemskt mycket. Och detsamma!! Blir till att lägga till din blogg i läslistan känner jag. Och själv tycker jag att jag oxå är en lagom tjock kvinna i mina bästa år! Tee-heee....

      Ha det gott!


      /anna-karin

      Radera

Hallo där snygging!
Tack för att du vill lämna en kommentar på min blogg! Jag blir alldeles jätteglad. Och varm och gosig i hjärtat. Sådär som man blir av en kram.


/anna-karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...